Instant Gaming EU
 
 

Zwiastuny rozgrywki bitewnej w Final Fantasy XVI

Zwiastuny rozgrywki bitewnej w Final Fantasy XVI

Naoki Yoshida, reżyser Final Fantasy XIV: A Realm Reborn i producent Final Fantasy XVI, obiecał opinii publicznej, że na kilka miesięcy przed oficjalną premierą gry dołoży wszelkich starań, aby jej marketing był jak najlepszy. Spełniając swoją obietnicę, w Internecie pojawiło się kilka praktycznych zapowiedzi Final Fantasy XVI, a także kilka zwiastunów.

Zaprezentowane zwiastuny, dzięki uprzejmości serwisu Gematsu, koncentrują się na rozgrywce bojowej w nowej odsłonie kryształowej serii, która, jak wielokrotnie informowali jej producenci, będzie skoncentrowana na akcji. W tym celu Square Enix zatrudniło Ryotę Suzuki, weterana Capcomu odpowiedzialnego za takie produkcje jak Monster Hunter World i Devil May Cry 5, aby zajął się projektowaniem bitew. Rezultat jest imponujący:

 

 

Na dobre i na złe, niektóre bitwy będą zawierać osławione QTE (Quick Time Events), które w połączeniu z przerywnikami filmowymi przyczyniają się do stworzenia "wrażenia nieprzerwanej jazdy kolejką górską", jak opisał to Naoki Yoshida. Zwiastuny potwierdzają, że gracze będą kontrolować Clive'a tylko podczas walki. Protagonista będzie jednak korzystał z pomocy niektórych członków drużyny kontrolowanych przez sztuczną inteligencję, takich jak Torgal, jego wierny towarzysz oraz podstawowa postać Cid, którego pełne imię brzmi Cidolfus Telamon.

Inne filmy pokazują walkę z kolosalnymi Eikonami, słynnymi summonami franczyzy. Clive mierzy się w nim z Garudą, stworzeniem znacznie większym od niego. Mimo to, dzięki szaleńczym atakom i wykorzystaniu zdolności Eikonów, mężczyzna staje łeb w łeb ze swoim przeciwnikiem.

 

 

Kolejny zwiastun przedstawia eksplorację lochu Royal Waloeder Army Keep. Widać, że gra wymaga od gracza pewnych poleceń, takich jak otwarcie bramy. Płynne przejście między walką a przerywnikami filmowymi jest wspaniałe. Clive może aktywnie przełączać się między trzema różnymi wyposażonymi Eikonami i aktywować ich odpowiedni zestaw umiejętności, aby dostosować się do sytuacji w bitwie.

 

 

Ten klip pokazuje niektóre z nazwanych akcesoriów Timely. Są to elementy wyposażenia, które ułatwiają określony aspekt gry. Na przykład Ring of Timely Healing automatycznie aktywuje użycie Mikstury, gdy PŻ bohatera spadnie do określonego poziomu. Z kolei Ring of Timely Focus spowalnia czas, zanim pocisk trafi Clive'a. Wyposażenie to może być częścią trybu fabularnego, o którym wspominał Naoki Yoshida, przeznaczonego dla graczy nieprzyzwyczajonych do gier RPG z elementami akcji.

Final Fantasy XVI nabiera coraz większego rozmachu z każdą kolejną opublikowaną informacją. Producenci obiecali demo dla graczy z PlayStation 5 na dwa tygodnie przed oficjalną premierą gry. Wyłączność konsoli Sony trwa sześć miesięcy, ale nie musi to oznaczać, że gra ukaże się na PC po tym okresie. Yoshida skomentował, że optymalizacja jest żmudna, co może wydłużyć premierę na PC.

Posiadacze PlayStation 5 powinni jednak mieć oko na naszą porównywarkę. Mamy najtańsze oferty kluczy cyfrowych do Final Fantasy XVI, które trafi do szerokiej publiczności 22 czerwca. Valisthea czeka na ciebie, zabójco Eikon.

Zdobądź najlepsze oferty i kody rabatowe dla graczy

Zasubskrybuj newsletter DLCompare