Blizzard Entertainment wykorzystał scenę Gamescom 2025 Opening Night Live, aby zaprezentować kolejny rozdział swojej długoletniej gry MMORPG, World of Warcraft. Rozszerzenie to, zatytułowane Midnight, stanowi drugi epizod sagi Worldsoul i przenosi walkę z Pustką na pierwszy plan trwającej historii Azeroth.
Ujawnieniu World of Warcraft: Midnight towarzyszyły dwa zwiastuny, obszerny film i pierwsze spojrzenie na rozgrywkę, które nadały ton temu, czego gracze mogą się spodziewać po premierze rozszerzenia w pierwszej połowie 2026 roku. W filmie Xal'atath, enigmatyczna antagonistka, rozpoczyna atak na pełną skalę na Silvermoon City. Jej ostatecznym celem jest nic innego jak zepsucie Sunwell, magicznego źródła, które od dawna podtrzymuje królestwo wysokich elfów Quel'Thalas. Krótki film jest wizualnym przypomnieniem eskalacji stawki w sercu Sagi Worldsoul, ponieważ gracze są wezwani do obrony jednego z najświętszych miejsc Azeroth przed pochłonięciem przez Pustkę.
Ujawnienie rozgrywki dało szerszy obraz tego, co następca World of Warcraft: The War Within wniesie do kultowej gry MMORPG. Najważniejszym z dodatków jest długo oczekiwana funkcja mieszkań dla graczy, która po raz pierwszy w dwudziestoletniej historii gry daje poszukiwaczom przygód osobistą przestrzeń do personalizacji. Blizzard potwierdził również, że gracze będą eksplorować mieszankę nowych i przeprojektowanych regionów, w tym Silvermoon, Eversong Woods, Zul'Aman i zaatakowaną przez Pustkę strefę Harandar.
W grze zadebiutuje również kilka nowych systemów rozgrywki. Nowa rasa Alliance, nietoperzopodobny Haranir, będzie dostępna dla większości klas, podczas gdy Łowcy Demonów zyskają zupełnie nową, nasyconą Pustką specjalizację o nazwie Pożeracz, oferującą umiejętności zadawania obrażeń średniego zasięgu. Elfy Pustki po raz pierwszy odblokują również Łowcę Demonów jako grywalną opcję klasową. Zawartość grupowa pozostanie głównym elementem rozszerzenia, z nowymi lochami, rajdami i dynamicznym systemem "Prey", który wprowadza wędrujące spotkania z bossami w otwartym świecie. Dla graczy PvP Blizzard dodaje tereny treningowe do ćwiczeń, a także nowe pola bitew inspirowane ulubionymi miejscami fanów, takimi jak Dolina Alterac.
Dostępne będą trzy edycje World of Warcraft: Midnight: Base, Heroic i Epic; wahające się od 179 zł do 389 zł. Każda z edycji będzie wiązać się z innymi korzyściami, od wczesnego dostępu do testów beta i możliwości personalizacji budynków, po elementy kosmetyczne w grze. Blizzard zobowiązał się do wydania dodatku nie później niż 30 czerwca 2026 roku, co oznacza, że pojawi się on na horyzoncie w przyszłym roku.
Uczestnicy targów Gamescom również otrzymują przedsmak tego, co ma nadejść. Na stoisku Blizzarda prezentowany jest nowy system mieszkalny w grywalnej formie, a panele z deweloperami zapewniają głębsze zanurzenie się w strefach, fabułach i mechanice Midnight. Specjalne wydarzenie "Creator Clash", obejmujące prezentacje mieszkań, wyścigi ukończenia lochów i zawody PvP, uzupełnia obecność Blizzarda na konwencie.
Jako drugi akt Worldsoul Saga, World of Warcraft: Midnight nie tylko podnosi stawkę o przyszłość Azeroth, ale także dostarcza długo oczekiwane funkcje, które mogą zmienić sposób, w jaki gracze doświadczają gry. Wraz z Pustką grożącą pochłonięciem Sunwell i obietnicą nowych przygód, sojuszników i wyzwań, Blizzard przygotowuje grunt pod jedno z najbardziej ambitnych rozszerzeń w historii gry. Pamiętaj, aby sprawdzić najlepsze oferty na World of Warcraft: Midnight z naszą porównywarką.
Jaka jest najlepsza cena na World of Warcraft Midnight?