Instant Gaming EU
 
 

Producent Final Fantasy XVI dzieli się niesamowitymi szczegółami na temat gry

Producent Final Fantasy XVI dzieli się niesamowitymi szczegółami na temat gry

Naoki Yoshida udzielił ostatnio szeregu wywiadów zarówno na oficjalnej stronie Square Enix, jak i w innych serwisach, dzieląc się kolejnymi informacjami na temat nadchodzącego Final Fantasy XVI. Odpowiedział między innymi na pytania dotyczące systemu walki, narracji, ustawień świata, tego, czy będzie to otwarty świat oraz członków drużyny. Przejdźmy do sedna.

Jedną z rzeczy, które najbardziej martwiły długoletnich fanów, było: czy będą członkowie drużyny, czy nie? To było trochę wstrząsające zobaczyć Clive'a, będącego nieodłącznym elementem głównej serii od samego początku, działającego na własną rękę w najnowszym zwiastunie. Według Yoshidy: tak, będziemy mieć członków drużyny przez większość podróży Clive'a. Co prawda będą to członkowie drużyny sterowani przez sztuczną inteligencję, ale i tak lepsze to niż nic. Ostateczne doświadczenie Final Fantasy polega na znoszeniu przekomarzań i dzieleniu się chwilami z towarzyszami.

 

 

Powodem dla zastosowania członków drużyny kontrolowanych przez AI jest to, że gra jest napędzana akcją, a konieczność tasowania się między drużyną zmniejszyłaby ten szaleńczy pęd w ogniu bitwy. W tym celu zdecydowano się skupić rozgrywkę na Clive'ie. Potwierdzono również, że Clive będzie korzystał z mocy Eikon. Yoshida mówi, że protagonista nie tylko będzie w stanie władać Eikonami i zasilać drzewko umiejętności, aby odblokować nowe zdolności, ale także przekształci się w te kolosalne istoty, uczestnicząc w ogromnych, epickich bitwach na wezwania. Te z kolei będą się od siebie różnić, czasami będąc po prostu slugfestem, a czasami "przypominając strzelankę 3D".

Czy Final Fantasy kiedykolwiek znów będzie turowe?

Yoshida  wie, że długoletni fani mogą woleć coś bardziej nostalgicznego lub opartego na poleceniach, jak stare Final Fantasy. W tamtym czasie powiedział:

 

"Otrzymujemy wiele różnych sugestii od fanów na temat tego, co chcieliby zobaczyć w przyszłych grach i niestety nie jest możliwe, abyśmy zadowolili każdego z nich." Następnie dodaje: "W FINAL FANTASY XVI chcieliśmy przemówić do jak najszerszego grona graczy, osadzając historię w klasycznym świecie fantasy, który przypomina wczesne gry FINAL FANTASY, ale łącząc to z szybką akcją w czasie rzeczywistym.".

 

Jeśli chodzi o eksplorację, Yoshida potwierdził, że Final Fantasy XVI nie będzie otwartym światem, jak jego poprzednik, ale będzie zawierać zamknięte rozległe obszary. Wyobrażam sobie, że będzie to coś w stylu Wiedźmina 3 i Pokémon Arceus. Co więcej, gra będzie kompletnym doświadczeniem i nie ma planów na dodatkowe produkty.

Final Fantasy XVI kształtuje się jako narracja klasy M i chce pokazać bardziej surową i dorosłą sferę franczyzy. Gra będzie opowiadać o trzech okresach w życiu Clive'a: jego nastoletnim, dwudziestoletnim i trzydziestoletnim życiu. Jeśli zależy ci na fabule i świecie, Yoshida powiedział, że ujawni więcej informacji na ten temat w trzecim zwiastunie tej jesieni. W międzyczasie wypatruj najlepszych ofert na Final Fantasy XVI, którego premiera zaplanowana jest na lato 2023 roku.

Zdobądź najlepsze oferty i kody rabatowe dla graczy

Zasubskrybuj newsletter DLCompare