Blizzard Entertainment oficjalnie uchylił rąbka tajemnicy na temat nadchodzącego Sezonu Boskiej Interwencji w Diablo IV, który po raz pierwszy zaprezentowano podczas wczorajszej transmisji na żywo. Rozpoczynający się 11 grudnia nowy sezon wprowadza jedną z najbardziej ambitnych aktualizacji, jakie gra otrzymała do tej pory, łącząc w sobie znaczną eskalację narracji z istotnymi zmianami mechanicznymi, które zmieniają sposób, w jaki gracze budują postacie, walczą z wrogami i dążą do zdobycia nagród w grze końcowej.
Fabuła sezonu koncentruje się na dramatycznej konfrontacji między Najwyższymi Niebiosami a powracającym Mniejszym Złem. Prowadzeni przez Azmodana demoniczni władcy zaczęli korumpować wiele warstw Sanktuarium, sprawując kontrolę nad charakterystycznymi trybami rozgrywki. Helltides, The Pit, a nawet Undercity są teraz zajęte przez poszczególnych Złych, z których każdy narzuca unikalne modyfikatory i zagrożenia środowiskowe.
Gracze będą stopniowo zbierać specjalistyczne materiały związane z zepsuciem rozprzestrzeniającym się na całym świecie. Po zebraniu wystarczającej ich ilości mogą przeprowadzić rytuał przywołania samego Azmodana, przy czym różne warianty walki zależą od tego, które Mniejsze Zło ma w danym momencie największą dominację. Tworzy to nieprzewidywalne rotacje i zachęca graczy do różnicowania konfiguracji i strategii, ponieważ zachowania wrogów i zagrożenia środowiskowe zmieniają się z tygodnia na tydzień.
Podstawą Boskiej Interwencji jest gruntowna przebudowa systemu przedmiotów, mająca na celu zapewnienie graczom znacznie większej kontroli nad progresją mocy ich postaci. Stary system odpuszczania, który w dużej mierze opierał się na RNG, został zastąpiony bardziej deterministyczną strukturą. Gracze wybierają teraz dokładnie taki afiks, jaki chcą, z wyselekcjonowanej puli powiązanej z ich klasą. Znacznie zmniejsza to losowość i umożliwia bardziej celowe tworzenie konstrukcji, dzięki czemu wcześniej "zamurowane" przedmioty można odzyskać.
Masterworking został również przeprojektowany w oparciu o nową statystykę jakości, która waha się od 1 do 25. Każdy punkt jakości zwiększa podstawowe statystyki przedmiotu i ulepsza WSZYSTKIE afiksy, dzięki czemu proces ten ma znacznie większy wpływ. Po osiągnięciu maksymalnej jakości przedmioty mogą otrzymać premię Capstone Bonus, która ulepsza losowy afiks o 50% lub podnosi go do rzadkiego większego afiksu, przenosząc przedmioty na końcowy poziom mocy rzadko osiągany w poprzednich sezonach.
Zupełnie nowy system, Uświęcenie, pozwala graczom przekształcić kwalifikujące się przedmioty w boską broń i zbroję. Uświęcone przedmioty zostają zablokowane, co oznacza, że nie można ich już modyfikować, ale w zamian zyskują dodatkową moc legendarną, specjalne afiksy klasowe i znaczny wzrost jakości. System ten wprowadza nową warstwę pościgu, pozycjonując uświęcone przedmioty jako szczyt polowania na przedmioty dla min-maxerów i teoretyków.
Sezon Boskiej Interwencji wprowadza również nową mechanikę progresji, znaną jako Boskie Dary. Te niebiańskie dobrodziejstwa są przyznawane za pośrednictwem zawartości sezonu i zapewniają potężne globalne premie, takie jak zwiększone doświadczenie, lepsze łupy, przyrost zasobów lub zwiększona przeżywalność. Gracze mogą zdecydować się na oczyszczenie daru, usuwając kary i podwajając nagrody, lub zepsuć go, co dramatycznie zwiększa ryzyko, ale oferuje najwyższą możliwą wydajność dla tych, którzy podejmą wyzwanie. System ten daje graczom ciągłe momenty podejmowania decyzji, dodając metapoziom strategii, który utrzymuje się w różnych aktywnościach.
Blizzard zastąpił tradycyjną podróż sezonową nową strukturą rang sezonowych, która ma być bardziej angażująca i skoncentrowana na osiągnięciach. Awans na kolejne rangi sezonowe wymaga teraz od graczy ukończenia Lochów Capstone, odblokowując nowe kamienie milowe, elementy kosmetyczne, punkty umiejętności, a nawet dedykowane zwierzę towarzyszące na randze 5. Przeprojektowanie zachęca do bardziej wymagającej krzywej progresji, zapewniając jednocześnie, że osiągnięcia są zasłużone i wyraźnie odzwierciedlone w sezonowym profilu gracza.
Walka została zbalansowana we wszystkich aspektach. Nowa statystyka wytrzymałości konsoliduje wiele form łagodzenia obrażeń w jeden bardziej przejrzysty i zrozumiały wskaźnik. Mikstury leczące i odporności zostały również dostosowane, aby stworzyć bardziej spójną krzywą trudności, gdy gracze przechodzą do wyższej zawartości. Zachowanie wrogów również uległo znacznemu ulepszeniu, z inteligentniejszą sztuczną inteligencją, rozszerzonymi zachowaniami elitarnymi i ponad dwudziestoma nowymi afiksami. Zmiany te sprawiają, że bitwy są dynamiczne i nieprzewidywalne, nagradzając świadomość i podejmowanie decyzji taktycznych bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
Sezon Boskiej Interwencji to jedna z najciekawszych aktualizacji wprowadzonych przez Blizzard na stronie Diablo IV, łącząca niebiańską fabułę z piekielną fabułą z szeroko zakrojonymi ulepszeniami systemowymi, które mają na celu zwiększenie wpływu gracza, pogłębienie złożoności gry końcowej i ożywienie różnorodności buildów. Po premierze 11 grudnia, nowy sezon obiecuje radykalnie odświeżone doświadczenie ukształtowane przez anioły, zepsute przez zło i napędzane przez jedne z najbardziej ambitnych systemów, jakie kiedykolwiek widziała gra.
Odwiedź naszą porównywarkę, aby kupić Diablo IV i jego rozszerzenie Vessel of Hatred w najniższej cenie i miej oko na tegoroczne The Game Awards. Plotka głosi, że nowe rozszerzenie do Diablo IV zostanie ogłoszone podczas tego wydarzenia.
Jaka jest najlepsza cena na Diablo 4?