Monster Hunter Wilds przygotowuje się do jednej z najważniejszych aktualizacji. Title Update 4 pojawi się 16 grudnia i choć dodaje nową zawartość, Capcom kładzie największy nacisk na poprawę stabilności i wydajności gry na wszystkich platformach. Po miesiącach mieszanych opinii - zwłaszcza od graczy PC - Capcom przedstawił teraz jasny, wieloetapowy plan rozwoju zaprojektowany w celu optymalizacji wykorzystania procesora / karty graficznej, zmniejszenia obciążenia i poprawy ogólnej grywalności.
Aktualizacja pojawia się w momencie, gdy Monster Hunter Wilds nadal sprzedaje się imponująco na całym świecie, ale ta dynamika wiąże się również z krytyką. Pomimo tego, że gracze czerpali przyjemność z podstawowej rozgrywki, problemy techniczne doprowadziły do powszechnej frustracji, wywołując apele o głębsze poprawki, a nie tylko o więcej treści. Wydaje się, że Capcom usłyszał to głośno i wyraźnie.
Aktualizacja #MHWilds Free Title Update 4 z 16 grudnia wprowadza szereg ulepszeń wydajności na wszystkich platformach. TU4 koncentruje się między innymi na optymalizacji CPU i GPU, zmniejszając obciążenie przetwarzania dzięki ponad 100 ulepszeniom pod maską.
- Monster Hunter (@monsterhunter) 11 grudnia 2025 r.
W styczniu wprowadzimy... pic.twitter.com/iZlQoljwLR
Aktualizacja tytułu 4 wprowadzi ponad 100 ulepszeń wydajności, z silnym naciskiem na bardziej efektywne rozłożenie obciążeń przetwarzania. Ciężkie systemy, takie jak zachowanie potworów, działania gracza i elementy interfejsu użytkownika, zostaną zoptymalizowane w różnych klatkach, zmniejszając wąskie gardła i poprawiając szybkość reakcji z chwili na chwilę. Patch zawiera również redukcję zużycia pamięci, usprawnione wykrywanie kolizji i mniej jednoczesnych efektów - wszystko to ma na celu ustabilizowanie rozgrywki na PS5, Xbox Series i Steam.
W przypadku graczy PC, największe zmiany pojawią się w styczniu 2026 roku, kiedy to aktualizacja dostępna wyłącznie na platformie Steam doda nowe ustawienia graficzne, rozszerzone ustawienia CPU/GPU, ulepszoną kompilację shaderów w celu zmniejszenia zacinania się, lepszą obsługę pamięci VRAM i ulepszone strumieniowanie tekstur. Następnie, w lutym 2026 roku, wersja 1.041 wprowadzi ulepszenia poziomu szczegółowości (LOD) modeli 3D, jeszcze bardziej odciążając GPU.
Kierownictwo Capcom również bezpośrednio potwierdziło obawy graczy. Producent Ryozo Tsujimoto i reżyser Yuya Tokuda zauważyli niedawno, że opinie społeczności - zarówno pozytywne, jak i krytyczne - ukształtowały kierunek rozwoju zespołu deweloperskiego od czasu premiery. Powtórzyli oni swoje zobowiązanie do uczynienia Monster Hunter Wilds "wspaniałym doświadczeniem dla wszystkich graczy".
Jeśli planujesz wrócić do gry po premierze aktualizacji 4 - lub jeśli chcesz pobrać Monster Hunter Wilds po raz pierwszy - nie zapomnij sprawdzić naszej porównywarki gier, uzyskaj najlepszą dostępną ofertę i kup Monster Hunter Wilds.
Jaka jest najlepsza cena na Monster Hunter Wilds?