Po 16 miesiącach we wczesnym dostępie, Hades II oficjalnie wystartowało w wersji 1.0, dostarczając kompletną wizję pierwszego w historii sequela Supergiant Games. Gra, dostępna na platformach PC (Steam i Epic Games Store) oraz Nintendo Switch, pozostawiła za sobą fazę eksperymentalną z Prawdziwym Zakończeniem, dziesiątkami nowych systemów i pakietem ulepszeń, które znacznie rozszerzają przełomowy oryginał z 2020 roku.
Tam, gdzie pierwszy Hades opowiadał o buntowniczej podróży Zagreusa, Hades II skupia się na Melinoë, jego siostrze i księżniczce podziemi. Wyszkolona w czarach Melinoë walczy nie tylko ostrzami, ale także magią rytualną, zaznaczając odejście tonalne, które opiera się na tematach tajemnicy, przeznaczenia i czarów. Jej misją jest stawienie czoła Chronosowi, Tytanowi Czasu, który przejął Dom Hadesa i rzucił równowagę Podziemnego Świata w chaos. To założenie pozwala Supergiantowi odkrywać mroczniejsze aspekty mitologii greckiej, wprowadzając nowe postacie, takie jak Hekate, Selene i Moros, jednocześnie płynnie łącząc je z Olimpijczykami, których fani już znają.
Supergiant nie potraktował Hadesa II jako prostej kontynuacji, ale jako ponowne odkrycie pętli roguelike. Walka obraca się teraz wokół systemu many, dając Melinoë dostęp do rzucania czarów wraz z jej bronią. Potężne Ataki Omega zapewniają naładowane wariacje umiejętności, zmuszając graczy do strategicznego myślenia o tym, kiedy wydawać lub oszczędzać zasoby. System progresji Lustra Nocy z pierwszej gry został zastąpiony Kartami Arkanów, talią przypominającą tarota, która oferuje pasywne zdolności i może być przestawiana między kolejnymi seriami, tworząc radykalnie różne konfiguracje.
Poza walką, Hades II wprowadza systemy, które tworzą silniejsze poczucie długoterminowego rozwoju. Gracze zbierają teraz zasoby, takie jak zioła, minerały i magiczne odczynniki, które można przekształcić w narzędzia, ulepszenia i odblokowania fabularne. Ta warstwa zarządzania zasobami dodaje wolniejszy, ale bardziej znaczący wątek progresji. Eksploracja jest również bogatsza dzięki rozgałęziającym się szlakom i wielu biomom, które wykraczają poza tradycyjny Podziemny Świat i obejmują regiony świata powierzchniowego dotknięte wpływami Olimpijczyków i śmiertelników. Melinoë nie jest też osamotniona w swojej misji; może rekrutować towarzyszy, takich jak sowa Frinos lub kot Toula, którzy zapewniają wsparcie w walce i nadają przygodzie bardziej osobisty charakter.
Wersja 1.0 wzmacnia te funkcje serią poprawek. Dostępna jest teraz pełna narracja, w tym Prawdziwe Zakończenie, które zamyka podróż Melinoë. Dodano pięćdziesiąt osiągnięć na wszystkich platformach PC, a wiele z nich można odblokować z mocą wsteczną na podstawie postępów poczynionych podczas wczesnego dostępu. Pamiątki i kosmetyczne dekoracje rozszerzają opcje personalizacji w centrum Crossroads, a nowy głos i dodatkowa muzyka od kompozytora Darrena Korba pogłębiają atmosferę gry. Ponadto Supergiant wprowadził szeroko zakrojone korekty balansu i ulepszenia jakości życia, zapewniając płynniejszą rozgrywkę niż kiedykolwiek wcześniej.
W porównaniu do swojego poprzednika, Hades II wydaje się być bardziej ambitnym i wielowarstwowym doświadczeniem. Historia Zagreusa była ściśle zaprojektowanym buntem przeciwko ojcu, skupionym na szybkich biegach i opanowaniu broni. Z kolei podróż Melinoë opiera się na eksperymentowaniu, różnorodności budowli i progresji opartej na zasobach. Podczas gdy rozwój Zagreusa opierał się na Lustrze Nocy, karty arkanów Melinoë zapewniają większą elastyczność. Podczas gdy Zagreus walczył wzdłuż liniowej ścieżki Podziemia, Melinoë może podążać rozgałęziającymi się ścieżkami nad i pod ziemią. Systemy gry - od rzemiosła po znajomych - sprawiają, że każda próba ucieczki jest częścią znacznie większej sieci postępów.
Odbiór premiery był w przeważającej mierze pozytywny. Krytycy zauważają, że wczesne godziny gry mogą wydawać się wolniejsze ze względu na gromadzenie zasobów, ale większość chwali opłacalność, gdy do gry wejdzie pełna gama systemów. W dniu premiery gra Hades II przekroczyła liczbę 100 000 jednoczesnych graczy na Steam, przewyższając rekord wszech czasów oryginalnej gry i pokazując, jak niecierpliwie fani czekali na tę kontynuację. Ukończona ścieżka dźwiękowa, trwająca prawie cztery godziny, została również wydana w serwisach streamingowych i Bandcamp, co dodatkowo przyczyniło się do silnego śladu kulturowego gry.
Obecnie Hades II jest czasowym exclusivem na platformy Nintendo Switch, a w przyszłości spodziewane są wydania na konsole PlayStation i Xbox. Edycja fizyczna jest już zaplanowana na listopad 2025 roku, a kompatybilność między zapisami między PC i Switch zapewnia elastyczność graczom przełączającym się między platformami. Supergiant potwierdził, że w przeciwieństwie do wczesnego dostępu, nie są planowane żadne rozszerzenia na dużą skalę; gra jest obecnie uważana za kompletną, a przyszłe wsparcie koncentruje się na stabilności i dopracowaniu.
Hades II to odważna reinterpretacja tego, co uczyniło jej poprzedniczkę kultową. Wprowadzając walkę opartą na manie, karty arkanów, systemy rzemieślnicze, chowańce i rozbudowany świat, Supergiant stworzył roguelike, który nagradza cierpliwość, eksperymenty i długoterminową strategię. Jednocześnie zachowuje charakterystyczną dla serii mieszankę ostrej akcji, dowcipnych dialogów i mitologicznego dramatu. Dla fanów, którzy czekali na zakończenie wczesnego dostępu do gry, teraz jest idealny czas, aby ponownie zejść do zmieniających się głębin podziemi i odkryć, jak Księżniczka Umarłych zmienia losy bogów i śmiertelników. Oczywiście możesz kupić Hades II z najlepszymi ofertami na wybraną platformę za pomocą naszej porównywarki.
Jaka jest najlepsza cena na Hades 2?