Capcom oficjalnie ogłosił Resident Evil Requiem, a teraz oferuje fanom pierwsze dogłębne spojrzenie na nadchodzącą odsłonę legendarnej serii survival horrorów. Ujawniony podczas transmisji na żywo Capcom Spotlight 26 czerwca, nowy pokaz wideo wprowadził zaskakującą nowość: gracze będą mogli swobodnie przełączać się między perspektywą pierwszoosobową i trzecioosobową, co nigdy wcześniej nie było dostępne w głównym tytule Resident Evil. Oferując pierwsze rozszerzone spojrzenie na rozgrywkę, szczegóły postaci i mechanikę dwóch perspektyw, zwiastun jest mrożącym krew w żyłach zaproszeniem do świata, który jest zarówno przerażający, jak i transformujący.
Protagonistka gry, Grace Ashcroft, jest wyraźnym odejściem od gotowych do walki bohaterów, do których przywykli fani. Zamiast żołnierza lub agenta specjalnego, Grace jest młodym analitykiem technicznym FBI, zupełnie nie w swoim żywiole. Grace zostaje wrzucona w koszmar, który jest poza jej kontrolą. To, co ją wyróżnia, to nie tylko jej emocjonalna kruchość, ale także osobisty związek z dziedzictwem Resident Evil; jest córką Alyssy Ashcroft, dziennikarki z Resident Evil Outbreak. Gra śledzi jej śledztwo w sprawie tragicznej przeszłości matki i zabiera graczy do niesamowitych, znajomych miejsc, takich jak dawno zniszczone Raccoon City i tajemniczy hotel Wrenwood.
Reżyser Koshi Nakanishi, znany m.in. z gry Resident Evil 7, podkreślił, że w grze Resident Evil Requiem chodzi w równym stopniu o psychologiczną transformację, co o przetrwanie. Wrażliwość Grace i jej ostateczny rozwój emocjonalny nadają horrorowi bardziej ludzki charakter, skupiając się na strachu jako sile napędowej, a nie na sile ognia.
Wykorzystanie przez Capcom ulepszonego silnika RE Engine, nazwanego teraz RE neXt, wzmacnia realizm Resident Evil Requiem. Animacje twarzy są uderzająco realistyczne, środowiska ociekają atmosferą, a efekty świetlne sprawiają, że ciemne obszary gry są naprawdę przytłaczające. Oprawa wizualna przyczynia się do ogólnego poczucia strachu i bezradności, wzmacniając korzenie gry jako survival horroru. Spotlight wideo potwierdza również przełomowy wybór projektowy: gracze mogą płynnie przełączać się między perspektywą pierwszoosobową i trzecioosobową. Ten system dwóch kamer to coś więcej niż sztuczka; to integralna część tego, jak gra zapewnia doświadczenie horroru. Tryb pierwszoosobowy oferuje wciągające, klaustrofobiczne napięcie idealne do eksploracji i straszenia, podczas gdy widok z trzeciej osoby zapewnia świadomość sytuacyjną lepiej nadającą się do walki i nawigacji. Capcom dopracował obie perspektywy, aby dorównać jakości swoich nowoczesnych remake'ów i tytułów VR, zapewniając, że żaden tryb nie wydaje się być nieprzemyślany.
Premier gry Resident Evil Requiem została zaplanowana na 27 lutego 2026 roku, a premiera grywalnego dema spodziewana jest na targach Gamescom w sierpniu 2025 roku. Ponieważ seria zbliża się do 30. rocznicy, Capcom wydaje się być gotowy, aby ponownie przesunąć granice survival horroru, tym razem oczami postaci, która naprawdę odczuwa strach. Jak zwykle, nasza porównywarka jest najbardziej przydatnym narzędziem do sprawdzania najlepszych ofert na klucze do Resident Evil Requiem w przedsprzedaży, gdy są one dostępne.