Nie jest tajemnicą, że Sony znalazło żyłę złota w wydawaniu ekskluzywnych tytułów PlayStation na PC, nawet lata po ich oryginalnej premierze. God of War i Horizon Zero Dawn są tego dobrymi przykładami, a wiele innych poszło w ich ślady. Nic więc dziwnego, że nadchodząca premiera God of War: Ragnarök na PC została potwierdzona wczoraj podczas ostatniego State of Play. Fani serii spodziewali się, że nastąpi to nieco później, ponieważ 20. rocznica serii odbędzie się w przyszłym roku, ale Sony zaplanowało nadchodzącą premierę na 19 września na PC.
Pecetowa wersja God of War: Ragnarök zawierać będzie dodatek Valhalla oraz ulepszoną grafikę z odblokowaną liczbą klatek na sekundę, opcjami skalowania w górę i obsługą ultraszerokich monitorów, aby zapewnić wyjątkowe wrażenia, które wykorzystują doskonałe możliwości komputerów z wyższej półki. Kontrowersje pojawiły się jednak wkrótce po ogłoszeniu.
Gdy tylko strona gry na Steam została zaktualizowana, odkryliśmy, że do grania w grę na PC potrzebne będzie konto PSN. Sony wydaje się być dość uparte w tej kwestii, nawet po ogromnym dramacie, który prawie zniszczył Helldivers 2, a społeczność zmusiła wydawcę do wycofania się i anulowania swoich planów. To musi być znowu Dzień Świstaka. Prośba o konto PSN w grach wieloosobowych jest w pewnym sensie logiczna. Tak było w przypadku Ghost of Tsushima Director's Cut i nikt nie robił z tego powodu zamieszania, jednak God of War: Ragnarök to przygoda dla jednego gracza. Prawdziwym problemem jest to, że blokuje to graczom z ponad 170 krajów możliwość grania w grę na PC, ponieważ Steam jest dostępny w ich krajach, ale PlayStation Network nie.
Nie wiemy jeszcze, jaki wpływ będzie to miało na sprzedaż God of War: Ragnarök na PC, ale lepiej będzie, jeśli przyzwyczaimy się do tej sytuacji, ponieważ Sony wydaje się być dość nieugięte w tej kwestii i można spodziewać się tego samego w przypadku przyszłych wydań. W każdym razie, najlepsze oferty na zamówienie klucza God of War: Ragnarök na PC w przedsprzedaży będą dostępne w naszej porównywarce przed premierą gry.
Odpowiadanie na wiadomość