Historia powstania Expedition 33 jest lepsza niż się spodziewasz

Historia powstania Expedition 33 jest lepsza niż się spodziewasz

Clair Obscur: Expedition 33 to gra RPG z gatunku dark fantasy stworzona przez francuskie studio Sandfall Interactive. Osadzona w inspirowanym Belle Époque świecie Lumière, gra eksploruje tematy śmiertelności, pamięci i twórczości artystycznej poprzez wielowarstwową narrację. Pomysł na Clair Obscur: Expedition 33 zrodził się u Guillaume Broche podczas pandemii COVID-19 w 2020 roku. Zainspirowany klasycznymi grami JRPG, takimi jak Final Fantasy, Broche zaczął opracowywać demo, które przyciągnęło uwagę i fundusze od Kepler Interactive.

Wsparcie to doprowadziło do powstania Sandfall Interactive, zespołu składającego się z byłych programistów Ubisoft i innych talentów. Gra czerpie inspirację z takich tytułów jak Persona, Lost Odyssey i Sekiro: Shadows Die Twice, a zwłaszcza The Legend of Dragoon (PS1), łącząc turową walkę z mechaniką czasu rzeczywistego.

 

 

Clair Obscur: Expedition 33 to seria cudów

Twórca Clair Obscur: Expedition 33, Guillaume Broche ujawnił w wywiadzie dla BBC, że zdecydował się opuścić Ubisoft i stworzyć pretendenta do tytułu GOTY tylko dlatego, że był "znudzony" pracą w Ubisoft i chciał spróbować czegoś nowego. Zarówno on, jak i scenarzystka gry, Jennifer Svedberg-Yen, rozmawiali z BBC na ten temat, ujawniając, że proces gromadzenia zespołu był jeszcze bardziej nieprawdopodobny, niż początkowo sądzono. Zanim udało im się pozyskać fundusze na projekt, Broche zabezpieczał talenty deweloperskie i tworzył pitch deck, publikując posty na Reddicie i zbierając zespół za pośrednictwem forów internetowych.

Svedberg-Yen nigdy wcześniej nie podkładała głosu w grze; po prostu pomyślała, że to fajny pomysł i zdecydowała się przesłać demo głosowe i rzucić swoją rękawicę na ring. "Pomyślałam: "Nigdy tego nie robiłam, to brzmi całkiem fajnie", więc wysłałam mu próbkę" - wyjaśniła. Jedna rzecz doprowadziła do drugiej i ostatecznie została głównym scenarzystą historii, która jest w dużej mierze chwalona ze względu na to, jak silna jest jej podstawowa narracja.

Lorien Testard, kompozytor Expedition 33, został zatrudniony przez Broche dzięki interakcjom w komentarzach Soundcloud. Reżyser przypisał swoją nienaturalną skłonność do rekrutacji "ogromnemu szczęściu" w połączeniu z tym, że ludzie byli wówczas zamknięci i chcieli nowych kreatywnych możliwości. Kiedy Guillaume Broche założył Sandfall i stworzył stronę internetową w 2020 roku, zaczął od prostego wpisu na blogu: "Cóż, nie mamy teraz zbyt wiele do udostępnienia, poza tym, co udostępniliśmy na stronie głównej, to sam początek, wiesz. Ale zapewniamy, że wkrótce ten blog będzie niesamowity. Stay tuned." Prawie 5 lat później, Clair Obscur: Expedition 33 stało się jego niesamowitą obietnicą dla świata gier.

Jeśli niesamowita historia powstania li Clair Obscur: Expedition 33 zaczęła cię wciągać, sugerujemy sprawdzenie naszego narzędzia porównawczego, aby znaleźć cdkey do Clair Obscur: Expedition 33

Daniel-D

Daniel-D

146 Artykuły

I'm an aspiring game writer with a strong passion for storytelling across all genres. While new to the field, I bring a deep enthusiasm for creating engaging narratives, memorable characters, and immersive worlds that enhance gameplay. I'm eager to collaborate with developers and designers to craft meaningful player experiences and grow within the interactive storytelling space.

Jaka jest najlepsza cena na Clair Obscur Expedition 33?

Zobacz szczegóły i ceny gry Clair Obscur Expedition 33
Discord Invite
Zdobądź najlepsze oferty i kody rabatowe dla graczy

Zasubskrybuj newsletter DLCompare