Xbox Game Pass: nowe funkcje spotykają się ze starciami społeczności

Xbox Game Pass: Nowe poziomy, funkcje i reakcja społeczności

Microsoft zaprezentował znaczącą transformację Xbox Game Pass, która wejdzie w życie 1 października 2025 roku, wprowadzając odnowione poziomy, szerszą bibliotekę gier i ulepszone funkcje mające na celu zaspokojenie różnorodnych preferencji graczy. Zmiany, które obejmują nowe nazwy poziomów oraz rozszerzony dostęp do gier w chmurze i rozgrywki międzyplatformowej, wywołały zarówno podekscytowanie, jak i frustrację wśród subskrybentów. Podczas gdy aktualizacje obiecują większą wartość dzięki jednodniowym wydaniom i nowym partnerstwom, społeczność wyraziła obawy dotyczące korekt cen i automatycznych aktualizacji poziomów, wywołując gorące dyskusje w mediach społecznościowych.

Zrestrukturyzowany Xbox Game Pass oferuje teraz trzy główne poziomy - Essential, Premium i Ultimate - wraz z dedykowaną opcją Game Passa na PC, zastępując poprzednie plany Core, Standard i Ultimate. Warstwa Essential, będąca podstawową opcją, zapewnia tryb wieloosobowy online, wyselekcjonowaną bibliotekę około 50 gier i ograniczony dostęp do gier w chmurze. Premium rozszerza to o większą bibliotekę setek gier, w tym tytuły na PC, nowe wydania Xbox w ciągu roku (z wyłączeniem wybranych tytułów, takich jak Call of Duty), nieograniczone granie w chmurze i dodatki w grze dla tytułów takich jak te od Riot Games. Warstwa Ultimate obejmuje wszystko, co w Premium, dodając premiery Xbox pierwszego dnia, EA Play, Ubisoft + Classics, korzyści Fortnite i program nagród oferujący coroczne zachęty.

Najważniejszym wydarzeniem jest odświeżenie biblioteki w październiku 2025 r., w ramach którego dodano ponad 45 nowych tytułów, głównie dla poziomów Premium i Ultimate. Wyróżniające się dodatki obejmują Hogwarts Legacy, Diablo IV i Scott Pilgrim vs. The World: The Game (dostępne w chmurze, na PC i konsolach), a także Cities: Skylines Remastered, Disney Dreamlight Valley, Hades i Warhammer 40,000: Darktide. Nadchodząca gra Ninja Gaiden 4, która zostanie wydana w wersji Ultimate, jeszcze bardziej wzmocni ofertę. Microsoft podkreślił również ulepszoną transmisję strumieniową w chmurze z minimalnym czasem oczekiwania i wysokiej jakości wydajnością na wszystkich poziomach, wraz z nowymi partnerstwami z ponad 150 twórcami, aby zapewnić stały napływ przyszłych tytułów.

Rozszerzone funkcje spotykają się z reakcją cenową

Jednak reakcja społeczności w mediach społecznościowych była spolaryzowana. Wielu subskrybentów krytykuje wzrost cen, szczególnie w przypadku poziomu Ultimate, argumentując, że podwyżka wydaje się stroma pomimo dodatkowej wartości. Skargi koncentrują się również na automatycznych aktualizacjach, takich jak przeniesienie użytkowników Core do Essential z niepożądanym dostępem do chmury, co skłania do powrotu do pierwotnych planów lub zbadania konkurentów, takich jak PlayStation. Microsoft broni zmian, podkreślając "niezrównaną wartość" i solidny udział twórców. Podczas gdy subskrybenci poruszają się po tych zmianach, rozszerzona biblioteka i funkcje są niezaprzeczalnymi atrakcjami, ale kontrowersje cenowe nadal podsycają debatę.

AlexP

AlexP

332 Artykuły

Passionate gamer whose first memory is playing games like Doom and Warcraft, turned into a professional World of Warcraft streamer, and now passionate about everything games-related.

Discord Invite
Zdobądź najlepsze oferty i kody rabatowe dla graczy

Zasubskrybuj newsletter DLCompare