Instant Gaming EU
 
 

Wszystko, co wiemy o Total War Warhammer III

Wszystko, co wiemy o Total War Warhammer III

Długotrwała seria Total War dobiega wspaniałego finału w Total War: Warhammer 3. Ta utrzymana w klimacie dark fantasy gra strategiczna w średniowiecznym stylu została pokochana przez fanów, a jej pierwsza odsłona była najszybciej sprzedającą się grą Total War w historii.

Ostatnią grę z serii Warhammer Total War zobaczymy już jutro, więc podsumujmy wszystko, co wiemy na jej temat.

Oto zwiastun zapowiadający Total War: Warhammer 3:

 

Total War: Warhammer 3 Fabuła

W grze Warhammer 3 dostępne są dwa settingi: Ziemie Wschodu i Królestwa Chaosu. Krainy Wschodu są wzorowane na średniowiecznych Chinach i Rosji, z elementami fantastycznymi, takimi jak smoki, orkowie i pływające wyspy.

Krainy Chaosu to zupełnie inna sprawa. Jest to bezkształtna kraina ukształtowana przez myśli i emocje, w której mieszkają Czterej Bogowie Chaosu: Khorne, bóg wojny i rozlewu krwi; Tzeentch, bóg zmian; Nurgle, bóg chorób i zarazy; oraz Slaanesh, bóg nadmiaru i hedonizmu.

Siedem frakcji występujących w Warhammer 3 to Grand Cathay, Kislev i pięć frakcji opartych na Czterech Bogach Chaosu. Kolejną frakcją są Królestwa Ogrów, dostępne dla tych, którzy zamówią grę w przedsprzedaży.

 

 

W przeszłości bóg Ursun przywoływał początek lata swoim rykiem. Jednak zniknął, powodując niekończącą się zimę w Kislev. Bracia Barkov, Yuri i Gelrik, wkrótce odkrywają, że bóg jest uwięziony w Wyjącej Cytadeli na Pustkowiach Chaosu.

Bracia tworzą armię, aby uratować boga, ale wkrótce zepsucie Pustkowi doprowadza Jurija do szaleństwa. Zabija swojego brata i ofiarowuje czaszkę Gelrika Khorne'owi, przywołując portal do Królestwa Chaosu.

Tam odnajduje uwięzionego Ursuna wraz z pierwszym z książąt demonów, Be'lakorem. Be'lakor kusi Yuriego, by zabił Urun i zabrał moc boga dla siebie. Chociaż Yuri próbuje strzelić Ursunowi w serce, odrzut wyrzuca go z powrotem do Płaszczyzny Materialnej. Umierając, Yuri wzywa na pomoc Bogów Chaosu, którzy z kolei przemieniają go w Księcia Demonów.

Po tym prologu okazuje się, że Ursun nadal jest więźniem Be'lakora. Książę Demonów chce wykorzystać Ursuna, aby zemścić się na Bogach Chaosu za odebranie mu mocy.

Tymczasem ludzkie królestwa Kislev i Grand Cathay starają się uwolnić Ursuna z więzienia. W tym samym czasie istota znana jako Doradca poszukuje kropli krwi Ursuna, aby uwolnić się z niewoli Tome of Fates. Poszukuje frakcji, które pomogą mu w tym zadaniu.

Demony Chaosu szukają Ursuna dla własnych złych celów. Frakcja Khorne'a pragnie czaszki Ursuna, aby odzyskać przychylność Krwawego Boga. Frakcja Tzeentcha poszukuje oczu Ursuna, aby zyskać dalekowzroczność, frakcja Nurgle'a chce wykorzystać zwłoki Ursuna do stworzenia boskiej choroby, a frakcja Slaanesha chce pożreć smutek Ursuna. Wreszcie, Yuri i jego własna frakcja daemonów, Chaos Undivided, pragną ukarać Be'lakora i zniszczyć Ursuna raz na zawsze.

Osadzenie Total War: Warhammer 3 

Akcja rozgrywa się pomiędzy ziemiami śmiertelników a królestwami Chaosu. W świecie materialnym znajdują się narody Kislev (oparty na średniowiecznej Rosji) i Grand Cathay (oparty na chińskiej mitologii).

Tymczasem Krainy Chaosu symbolizują osobowość ich Boga Chaosu. Królestwo Khorne'a jest wypełnione armiami demonów, z którymi musisz walczyć. Królestwo Nurgle'a to trująca kraina, w której twoje armie otrzymują ciągłe obrażenia. Królestwo Slaanesha zawiera serię portali - za każdym razem, gdy przez nie przejdziesz, Slaanesh zaprasza cię do opuszczenia go bez nagrody w zamian za prezenty. Królestwo Tzeentcha składa się z pływających wysp, które tworzą labirynt, przez który musisz przejść, aby dotrzeć do celu.

Rozgrywka w Total War: Warhammer 3

Total War: Warhammer 3 to nadal turowa gra strategiczna z funkcją walki w czasie rzeczywistym. W fazie walki możesz dowodzić tysiącami jednostek w wielkich bitwach taktycznych.

 

 

Total War: Warhammer 3 ma nietypowy styl kampanii: nadal możesz podbić całą mapę, ale nie jest to głównym celem - jak wyjaśniono w historii, musisz dotrzeć do Ursuna. Od czasu do czasu na mapie kampanii pojawiają się portale, a armie demonów dokonują inwazji. Jednocześnie portale te dają frakcji szansę na wejście do Krain Chaosu i podjęcie walki z księciem demonów. Zwycięstwo daje ci duszę księcia. Jeśli uda ci się zebrać cztery, możesz dotrzeć do Ursuna i wygrać grę.

Może to prowadzić do ciekawych strategii. Możesz zawierać sojusze z różnymi frakcjami, ale ponieważ wszyscy dążą do tego samego, w pewnym momencie ktoś będzie musiał zdradzić drugiego.

Legendarni lordowie

Każda frakcja ma również swoje specjalne jednostki w postaci legendarnych lordów. Przynoszą oni korzyści zarówno w trybie kampanii, jak i w bitwach, w których biorą udział.

Ludzkie nacje

Frakcje Kislev i Grand Cathay mają po dwóch legendarnych lordów, przy czym ta pierwsza ma jednego sekretnego do odblokowania.

W przypadku Kisleva lordami są Tzarina Katarin, surowa i zimna władczyni, która opanowała magię lodu oraz Najwyższy Patriarcha Kostaltyn, wściekły, dziki zelota, który inspiruje święty zapał wśród swoich wyznawców. Oboje mogą używać konia lub niedźwiedzia bojowego jako wierzchowców. Trzecim legendarnym lordem jest Borys Ursus, największy i najbardziej przerażający car Kisleva.

Dla frakcji Cathay istnieje dwóch lordów, którzy mogą dowolnie zmieniać się w smoki. Pierwszym z nich jest Miao Ying, arogancki i potężny Smok Burzy. Jej bratem jest Zhao Ming, przyziemny i charyzmatyczny Żelazny Smok. Oboje są zaklinaczami i mistrzami Wiatrów Żywiołów.

 

 

Frakcje Chaosu

Frakcje Chaosu mają po jednym władcy.

W przypadku frakcji Khorne'a ich władcą jest Skarbrand Krwiożerca. Były demon Khorne'a popełnił błąd, próbując uzurpować sobie prawo do władzy nad Krwawym Bogiem, a teraz stara się odkupić swoje winy. Jest niesamowitą siłą na polu bitwy, jeśli chodzi o walkę bezpośrednią.

Dla frakcji Tzeentcha jest Kairos Fateweaver, dwugłowy lord, który widzi przeszłość i przyszłość, ale nie teraźniejszość. Zwiększa on obronę frakcji przed zasadzkami i obniża szansę powodzenia wrogich bohaterów.

Po stronie Slaanesha znajduje się N'Kari, Strażnik Tajemnic. Poszukuje ostatecznego doznania łez Ursun. Potrafi zwiększyć wysokość danin i relacje z innymi frakcjami, jednocześnie obniżając koszt uwodzenia wrogich jednostek.

Ku'gath Plaguefather przewodzi frakcji Nurgle. Jego celem jest stworzenie idealnej plagi. Obniża koszty infekcji, jednocześnie zwiększając szansę na wystąpienie zarazy w prowincji.

Wreszcie, Książę Demonów przewodzi Legionowi Chaosu. Możesz nadać mu imię, a jego zdolności można dostosować w zależności od tego, któremu Bogu Chaosu chcesz służyć.

total war warhammer 3 chaos undivided faction

Królestwa Ogrów

Królestwa Ogrów mają dwóch lordów dla swoich dwóch frakcji.

Frakcji Goldtooth przewodzi Greasus Goldtooth. Oprócz przydatnych efektów dla jego frakcji ogrów, zyskuje on więcej dochodów z najazdów i plądrowania osad oraz ma niższe koszty utrzymania jednostek Ironguts.

Uczniowie paszczy mają Skraga Rzeźnika, którego zdolności obejmują przywoływanie i wspieranie specjalnej jednostki Gorgerów.

Cechy bitewne

Total War: Warhammer 3 wprowadził kilka ulepszeń do rozgrywki w porównaniu z poprzednimi wersjami. Według Jamesa Martina, projektanta bitew w grze, "jest to wiele rzeczy związanych z jakością życia. Przejrzeliśmy każdy typ zaklęcia, sprawdzając, jak działają pod maską, upewniając się, że robią to, czego ludzie oczekują. Wprowadziliśmy wiele drobnych zmian i poprawek, dzięki czemu system jest o wiele zdrowszy i czystszy, a jego działanie jest bardziej przewidywalne".

Pojedyncze jednostki, takie jak lordowie, smoki i określone potwory, mogą teraz mieć stan "ranny". Kiedy otrzymają zbyt duże obrażenia, ich obrażenia i statystyki spadają, dopóki nie zostaną uleczone.

Jeśli chodzi o tryb wieloosobowy, gracz ma do wyboru trzy kampanie: Królestwa Chaosu lub historyczne kampanie Wielkiego Kataju i Kislevu. Tylko Królestwa Chaosu i Cathay mogą mieć ośmiu graczy; kampania Kislev ma miejsce tylko dla trzech.

Jeszcze więcej ulepszeń można znaleźć na blogu Total War: Warhammer 3.

 

 

Specyfikacja Total War: Warhammer 3 na PC

Oto minimalne i zalecane specyfikacje do gry:

Minimalne

  • System operacyjny: Windows 7 64-bit
  • Procesor: Intel i3/Ryzen 3
  • Pamięć: 6 GB
  • Grafika: Nvidia GTX 900/AMD RX 400 lub Intel Iris Xe Graphics
  • DirectX: wersja 11
  • Przestrzeń dyskowa: 120 GB dostępnego miejsca

Zalecane

  • System operacyjny: Windows 10 64-bit
  • PROCESOR: Intel i5/Ryzen serii 5
  • PAMIĘĆ RAM: 8 GB
  • Grafika: Nvidia GeForce GTX 1660 Ti lub AMD RX 5600-XT
  • DirectX: wersja 11
  • Przestrzeń dyskowa: SSD 120 GB dostępnego miejsca

Kiedy odbędzie się premiera Total War: Warhammer 3?

Total War: Warhammer 3 zadebiutuje 17 lutego 2022 roku. Grę będzie można pobrać przedpremierowo 15 lutego ze Steam, Microsoft Store i PC Game Pass, ale nie za pośrednictwem Epic Games, choć tam będzie można ją kupić. Zamów w przedsprzedaży i otrzymaj pakiet wyścigowy Ogre Kingdoms za darmo jako zachętę. Zdobądź klucz do Total War: Warhammer 3 na PC za pomocą naszej porównywarki już dziś.

 

Zdobądź najlepsze oferty i kody rabatowe dla graczy

Zasubskrybuj newsletter DLCompare