Sucker Punch wprowadza do Ghost of Yōtei ogromną łatkę

Ghost of Yōtei debiutuje na PS5 z dużą aktualizacją Day-One

Oczekiwanie dobiegło końca; Ghost of Yōtei, wyczekiwana kontynuacja Ghost of Tsushima, oficjalnie zadebiutuje dziś na PlayStation 5. Ale zanim gracze będą mogli postawić stopę w zaśnieżonych krajobrazach, będą musieli pobrać sporą łatkę pierwszego dnia, którą Sony i Sucker Punch uznały za krytyczną dla wydajności i dopracowania gry.

Premiera zbudowana wokół łatki 1.006

W przeciwieństwie do niektórych premier, w których łatka jest opcjonalna, musisz zaktualizować grę do wersji 1.006, zanim będziesz mógł zagrać w Ghost of Yōtei. Zarówno edycje fizyczne, jak i cyfrowe wymagają pobrania, zanim gra stanie się grywalna. Według Sony, łatka zawiera nie mniej niż 79 indywidualnych poprawek i ulepszeń, co czyni ją jedną z najbardziej wszechstronnych aktualizacji pierwszego dnia w najnowszej pamięci.

Zmiany obejmują niemal każdy aspekt gry: grafikę, stabilność, balans rozgrywki, szczegóły środowiskowe, poprawki audio i dostosowania interfejsu użytkownika. Jak na tytuł z otwartym światem na taką skalę, łatka ma na celu zapewnienie graczom stabilnych i dopracowanych wrażeń już od pierwszej sesji.

Ulepszenia wydajności i oprawy wizualnej

Jednym z najbardziej znaczących ulepszeń jest oprawa wizualna. Aktualizacja poprawia szczegółowość otoczenia, w tym erozję terenu, wtapianie się śniegu i wnętrza jaskiń, jednocześnie rozwiązując rozpraszające problemy, takie jak unoszące się obiekty i "wyskakujące" w oddali zasoby. Modele drzew wyświetlają teraz płynniejsze przejścia między poziomami szczegółowości, a obszary gorących źródeł (onsen) otrzymały wizualne i interaktywne ulepszenia.

Ray tracing również doczekał się ukierunkowanych ulepszeń. Sony zwróciło uwagę na poprawki oświetlenia i odbić w trybie śledzenia promieni, co powinno zaowocować bardziej spójnym renderowaniem w różnych warunkach pogodowych i porach dnia. Zmiany te mają sprawić, że ośnieżone szczyty góry Yōtei i okoliczne wioski będą jeszcze bardziej wciągające.

Rozgrywka i mechanika

Jeśli chodzi o rozgrywkę, Sucker Punch dopracowało zapierającą dech w piersiach walkę i eksplorację. Dostosowano balans broni i czarów, szczególnie w starciach pod koniec gry i na poziomie trudności Lethal. Poprawiono szereg błędów w mini-grach, takich jak ścinanie bambusa i Zeni Hajiki, aby zapewnić płynniejszą progresję.

Zachowanie kamery, które było powtarzającym się punktem opinii w zapowiedziach, zostało ulepszone, z płynniejszymi przejściami podczas walki, używania narzędzi i sekwencji eksploracji. Aktualizacja dotyczy również zakłóceń w przebiegu misji, naprawiając problemy, w których cele mogły zostać zablokowane lub nawigacja nie aktualizowała się prawidłowo. Co ciekawe, zmieniono jedną zasadę rozgrywki: gracze nie mogą już dekapitować celów nagród, co może odzwierciedlać balans lub względy narracyjne.

Poprawki stabilności i dźwięku

Oprócz aktualizacji wizualnych i rozgrywki, łatka poprawia ogólną stabilność. Usunięto doniesienia o zawieszaniu się gry w bezczynności, podczas wczytywania lub po dłuższych sesjach gry. Zoptymalizowano również wydajność podczas misji na dużą skalę z wieloma postaciami niezależnymi, zmniejszając spadki klatek. Dźwięk został poprawiony w kilku obszarach, zapewniając, że uderzenia broni i dźwięki otoczenia pasują teraz do materiałów, z którymi wchodzą w interakcję, dodając kolejną warstwę realizmu.

Interfejs użytkownika, animacje i filmowe dopieszczenie

Aktualizacja rozwiązuje również kilka problemów z interfejsem użytkownika i animacjami. Dopracowano tryb fotograficzny, naprawiając problemy z błyskami, jasnością i funkcjonalnością menu. Znaczniki mapy i menu wyposażenia są teraz wyświetlane bardziej niezawodnie, a błędy nakładania się tekstu i ikon zostały wyeliminowane.

Poprawiono również przerywniki filmowe i animacje postaci. Gracze powinni zauważyć płynniejsze przejścia, poprawioną mimikę twarzy i lepszą synchronizację między ruchem postaci a otoczeniem, zmniejszając liczbę przypadków przycinania lub "pływania" podczas sekwencji filmowych.

 

 

Ta potężna łatka pierwszego dnia odzwierciedla wyzwania związane z wprowadzeniem na rynek gier z otwartym światem na dużą skalę w 2025 roku, ale pokazuje również zaangażowanie Sucker Punch w dostarczanie dopracowanych wrażeń. Dla graczy oznacza to dłuższe oczekiwanie w dniu premiery na pobranie aktualizacji, ale nagrodą jest znacznie bardziej stabilna i imponująca wizualnie gra.

Ponieważ Ghost of Yotei pojawia się dzisiaj, aktualizacja pierwszego dnia zapewnia, że gracze doświadczą samurajskiej epopei w najlepszym wydaniu. Dzięki ogromnym ulepszeniom, gra jest nie tylko nową przygodą, ale także wizytówką tego, co PS5 może osiągnąć. Oczywiście możesz skorzystać z naszej porównywarki, sprawdź cenę i kup Ghost of Yōtei, jeśli jeszcze nie posiadasz tej gry.

Fyra Frost

Fyra Frost

3097 Artykuły

Od czasów relacjonowania turniejów MTG do wszystkich gier, jestem zainteresowana najnowszymi grami i gadżetami, ponieważ dziewczyna nigdy nie może mieć ich dość!

Jaka jest najlepsza cena na Ghost of Yōtei?

Zobacz szczegóły i ceny gry Ghost of Yōtei
Discord Invite
Zdobądź najlepsze oferty i kody rabatowe dla graczy

Zasubskrybuj newsletter DLCompare