W ekscytującym 20-minutowym materiale ujawnionym podczas wczorajszej prezentacji State of Play, Ghost of Yōtei zajął centralne miejsce, prezentując rozgrywkę, systemy walki, otwarty świat i filmowy klimat. Gra Ghost of Yōtei, opracowana przez zespół, który wyraźnie czerpie inspirację z takich tytułów jak Ghost of Tsushima, pozycjonuje się jako odważna ewolucja samurajskiego gatunku przygodowych gier akcji, z istotnymi zmianami w tonie, scenerii i mechanice.
Gra Ghost of Yōtei, której akcja rozgrywa się na początku XVII wieku w północnej Japonii, a konkretnie w zaśnieżonym regionie Ezo (współczesne Hokkaidō), przedstawia graczom Atsu, ronina pochodzenia Ainu, który kieruje się zemstą przeciwko grupie znanej jako Szóstka Yōtei. Otwarty świat gry kładzie nacisk na swobodę i eksplorację, umożliwiając graczom wykonywanie misji w dowolnej kolejności. Od rozległych zamarzniętych równin po gęste lasy i górzyste tereny, scenariusze w grze są dynamiczne, ze zmianami pogody, takimi jak burze śnieżne i zorze polarne, które bezpośrednio wpływają na widoczność i przemierzanie.
System walki wygląda na znacznie rozbudowany w porównaniu do podobnych tytułów. Atsu może władać różnorodną bronią, w tym podwójnymi katanami, długimi ostrzami odachi, kusarigamą, włóczniami, a nawet wczesną bronią palną, taką jak tanegashima. Jednym z wyróżniających się momentów w wersji demonstracyjnej było starcie Atsu z bossem, który zmienia broń w trakcie walki, zmuszając graczy do dostosowania się w locie. Ta zmiana w kierunku bardziej zróżnicowanych i reaktywnych starć obiecuje większą głębię niż w jej duchowych poprzednikach.
Pod względem wizualnym gra oferuje kilka trybów filmowych. Podczas gdy popularny tryb Kurosawy (czarno-biały filtr inspirowany słynnym reżyserem) powraca, wprowadzono dwie nowe opcje: "Tryb Miike", zapewniający bardziej krwawą i stylizowaną estetykę, oraz "Tryb Watanabe", który charakteryzuje się zrelaksowaną atmosferą, której towarzyszą beaty lo-fi przypominające jazzującą ścieżkę dźwiękową Cowboy Bebop. Tryby te pozwalają graczom dostosować swoje wrażenia nie tylko poprzez rozgrywkę, ale także sposób, w jaki emocjonalnie łączą się ze światem.
Poza główną fabułą, Ghost of Yōtei oferuje również szereg aktywności pobocznych, w tym polowanie na nagrody, spotkania z dziką przyrodą, kąpiele w onsenie, gotowanie przy ognisku i klasyczne mini-gry, takie jak cięcie bambusa. Dodanie lojalnego wilczego towarzysza, który pomaga w walce i eksploracji, dodaje kolejną warstwę do wciągającego projektu gry.
Nic dziwnego, że gra przyciąga bezpośrednie porównania do Ghost of Tsushima, uznanej przez krytyków ekskluzywnej gry PlayStation z 2020 r. Podczas gdy obie gry koncentrują się na samotnych wojownikach w feudalnej Japonii, różnice są uderzające. Ghost of Yōtei mocno skłania się ku mroczniejszym tematom, przedstawiając Atsu nie jako symbol honoru, ale jako mściciela z osobistymi demonami.
Środowisko gry również mocno się różni: Ciepłe, smagane wiatrem wyspy Tsushima kontrastują z lodowatym, opuszczonym pustkowiem Yōtei. Włączenie bardziej fantastycznych i filmowych elementów, takich jak surrealistyczne oświetlenie i stylizowane tryby prezentacji, stanowi wyraźny krok w kierunku bardziej artystycznej, niemal bajkowej interpretacji gatunku. Udoskonalenia rozgrywki są również na pierwszym planie. Ghost of Yōtei wprowadza nowe systemy sztucznej inteligencji, bardziej płynne animacje ruchu i głębsze opcje dostosowywania. Podczas gdy Ghost of Tsushima koncentrowało się na wewnętrznej walce między honorem a koniecznością, Ghost of Yōtei wydaje się bardziej zainteresowany surowym przetrwaniem, tożsamością kulturową i osobistą zemstą.
Zaplanowana na 2 października 2025 roku, wyłącznie na PlayStation 5, gra Ghost of Yōtei zapowiada się na jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów tego roku. Jeśli chcesz znaleźć klucz cyfrowy do Ghost of Yōtei, zalecamy skorzystanie z naszej porównywarki.
Jaka jest najlepsza cena na Ghost of Yōtei?