Seria DOOM od dawna stanowi podstawę gatunku strzelanek pierwszoosobowych, zapewniając nieustępliwą akcję, brutalną walkę oraz charakterystyczną mieszankę chaosu i katharsis. Wraz z DOOM: The Dark Ages, która ukaże się 15 maja 2025 roku, id Software po raz kolejny redefiniuje, co to znaczy być Doom Slayerem. Ten prequel DOOM i Doom Eternal nadaje serii nowy, odważny kierunek, zamieniając wysokie, szalone tempo swoich poprzedników na cięższe, bardziej ugruntowane doświadczenie przesiąknięte średniowiecznym piekłem.
Doom Eternal był mistrzowską klasą szybkości i zwinności, często porównywaną do pilotowania myśliwca F-22. Walka wymagała ciągłego ruchu, biegania, podwójnych skoków i huśtania się na arenach wypełnionych pionowymi i platformowymi łamigłówkami. Doom Slayer był wichrem zniszczenia, przedzierającym się przez wrogów z chirurgiczną precyzją i akrobatycznym rozmachem. W przeciwieństwie do tego, DOOM: The Dark Ages przedstawia Pogromcę jako twardego, ciężkiego, potężnego i niestrudzonego. Deweloperzy z id Software stworzyli wyrażenie "stój i walcz", aby uchwycić tę zmianę, podkreślając wolniejsze, bardziej przemyślane podejście do walki, które nawiązuje do strzelaniny z oryginalnego DOOMa.
Zmiana ta nie oznacza, że grze brakuje dynamiki. Poruszanie się pozostaje kluczowe, ale mniej chodzi o szybowanie w powietrzu, a bardziej o przedzieranie się przez lawinę wolniej poruszających się pocisków, podobnie jak w klasycznych tytułach. Rezultatem jest pętla walki, która wydaje się cięższa i bardziej brutalna, doskonale uzupełniając techniczno-średniowieczną scenerię gry. Tam, gdzie Doom Eternal stawiał na szybkość i złożoność, The Dark Ages stawia na surową moc i strategiczne zaangażowanie, oferując odświeżający kontrapunkt dla nieubłaganego tempa poprzednika.
Doom Eternal rozszerzył zakres serii o rozległe poziomy i wyzwania platformowe, ale DOOM: The Dark Ages rozwija te ambicje dzięki największej jak dotąd kampanii. Osadzona w mrocznym świecie fantasy zrujnowanych zamków, starożytnych piekieł i pól bitewnych najeżonych demonami, gra łączy liniowe strefy walki z rozległymi, otwartymi obszarami, które zachęcają do eksploracji. Gracze mogą ponownie odwiedzać oczyszczone sekcje, aby odkrywać sekrety, ulepszenia i wiedzę, co stanowi odejście od bardziej kierowanej progresji Eternal.
Skalę gry zwiększają sekwencje pojazdów, które wyróżniają The Dark Ages. Pilotując 30-piętrowego mecha Atlan, gracze mogą walczyć z ogromnymi demonami w bójkach wielkości kaiju, podczas gdy jazda na cybernetycznym, ziejącym ogniem smoku wprowadza walkę powietrzną i przemierzanie terenu. Momenty te nadają kampanii widowiskowości, kontrastując z Doom Eternal skupiającym się na osobistej zręczności Pogromcy. Choć nie jest to rdzeń doświadczenia, funkcje te rozszerzają fantazję o mocy Pogromcy w sposób, w jaki Eternal nigdy nie eksplorował, ugruntowując średniowieczne korzenie gry w akcji większej niż życie.
DOOM: The Dark Ages to nie tylko krok wstecz w stosunku do karkołomnego tempa Dooma; to odważna rewolucja, która łączy w sobie ugruntowaną brutalność oryginalnego DOOMa z innowacyjnością, którą id Software doskonaliło przez dziesięciolecia. Skorzystaj z naszej porównywarki cen, aby sprawdzić najlepsze okazje na DOOM: The Dark Ages.