Po kilku opóźnieniach i odrobinie kontrowersji, Assassin's Creed Shadows zdołał oczarować fanów kultowej serii, gdy został wydany w tym roku. Innowacyjne dodatki do serii sprawiły, że gra stała się ulubieńcem graczy. Wraz ze zbliżającą się premierą gry na Nintendo Switch 2, Ubisoft opublikował szczegółowy przegląd prac technicznych związanych z wprowadzeniem Assassin's Creed Shadows na konsolę Nintendo, przedstawiając decyzje inżynieryjne, dostosowania wizualne i funkcje specyficzne dla platformy zaprojektowane w celu zapewnienia płynnego działania gry na nowej platformie hybrydowej Nintendo.
Według firmy Ubisoft, edycja Assassin's Creed Shadows na konsolę Nintendo Switch 2 została skonstruowana tak, by działać ze stałą prędkością 30 klatek na sekundę zarówno w trybie ręcznym, jak i zadokowanym. Osiągnięcie tego konkretnego celu wydajnościowego wymagało znacznego przerobienia wewnętrznych systemów gry. Deweloperzy zoptymalizowali potok renderowania, udoskonalili zarządzanie zasobami i zrównoważyli różne symulacje środowiskowe, takie jak fizyka tkanin i efekty atmosferyczne, aby zmniejszyć obciążenie przetwarzania bez uszczerbku dla wrażenia świata.
Zespół zdecydował się również na wykorzystanie globalnego oświetlenia zamiast pełnego ray tracingu, co wynikało z ograniczeń pamięci systemu. Elementy wizualne, takie jak cienie, przejścia LOD, odległość rysowania i gęstość świata zostały starannie dostrojone, aby zachować wygląd i immersję oryginalnej wersji. Zauważalną różnicą jest jednak mniejsza liczba postaci niezależnych w gęsto zaludnionych strefach.
Aby zrównoważyć niektóre z tych kompromisów, wersja Switch 2 wykorzystuje skalowanie DLSS, umożliwiając konsoli renderowanie w niższych rozdzielczościach wewnętrznych przy jednoczesnym wyświetlaniu ostrzejszych i bardziej stabilnych obrazów końcowych. Ubisoft twierdzi, że poprawia to klarowność tekstur, zmniejsza drgania w ruchu i utrzymuje dokładność kolorów nawet podczas szybkiej walki lub przemierzania.
Gdy konsola jest zadokowana, gracze mogą doświadczyć obsługi HDR, oferującej bogatszy kontrast i lepszą głębię oświetlenia. W trybie przenośnym gra wykorzystuje możliwości zmiennej częstotliwości odświeżania (VRR). Chociaż VRR zazwyczaj działa najlepiej powyżej 40 FPS, Ubisoft opracował specjalny algorytm, aby VRR było kompatybilne z limitem 30 FPS, zmniejszając zacinanie się i utrzymując spójne wrażenia wizualne.
Ubisoft zaimplementował kilka funkcji dostosowanych specjalnie do Switcha 2. Gracze mogą korzystać z nawigacji na ekranie dotykowym w menu, mapie świata i zarządzaniu kryjówkami, co pozwala na bardziej intuicyjną kontrolę podczas grania w trybie przenośnym.
Edycja na Switch 2 zostanie uruchomiona ze wszystkimi wcześniej wydanymi aktualizacjami dla Assassin's Creed Shadows, z wyjątkiem nadchodzącego rozszerzenia Claws of Awaji, które jest planowane na początek 2026 roku. Pełna progresja krzyżowa za pośrednictwem Ubisoft Connect zapewnia możliwość przenoszenia zapisów z innych platform, dając graczom swobodę przełączania się między konsolami. Ponadto Ubisoft potwierdził, że planowane są przyszłe ulepszenia, w tym udoskonalenia techniczne i opcjonalna obsługa klawiatury i myszy, gdy konsola jest zadokowana.
Zespół deweloperski Ubisoft określił port jako jedno z najbardziej wymagających technicznie zadań do tej pory, wymagające ponownej oceny sposobu interakcji niemal każdego systemu ze sprzętem. Pomimo złożoności, studio podkreśliło, że utrzymanie "duszy i skali" Assassin's Creed Shadows było głównym priorytetem podczas całego procesu.
Podczas gdy wersja Switch 2 nieuchronnie zawiera pewne wizualne redukcje, Ubisoft twierdzi, że gracze nadal będą mogli doświadczyć pełnego zakresu otwartego świata gry, dynamicznej mechaniki skradania się i fabuły z dwoma bohaterami, teraz zoptymalizowanej zarówno pod kątem gry na dużym ekranie, jak i na urządzeniach przenośnych. Możesz śledzić najlepsze oferty na Assassin's Creed Shadows na wszystkich platformach dzięki naszej porównywarce.
Jaka jest najlepsza cena na Assassin's Creed Shadows?