Firma AMD zaprezentowała FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4), nową technologię wykorzystującą sztuczną inteligencję do poprawy jakości obrazu i wydajności w grach. FSR 4 ma na celu poprawę płynności grafiki i rozgrywki na mniej wydajnym sprzęcie dzięki zaawansowanym technikom sztucznej inteligencji. Technologia ta sygnalizuje ruch AMD w kierunku bardziej wydajnego skalowania opartego na sztucznej inteligencji, podobnego do NVIDIA DLSS i Intel XeSS, które wykorzystują sztuczną inteligencję od wielu lat.
Podczas dyskusji z Tom's Hardware na temat gier przenośnych i żywotności baterii, Jack Huynh ujawnił, że FSR przechodzi znaczącą transformację. Podczas gdy FSR2 i FSR3 zostały wcześniej opracowane przy użyciu metod analitycznych, AMD zmieniło swoje podejście, aby skupić się na tworzeniu klatek i interpolacji opartej na sztucznej inteligencji. Zmiana ta ma na celu maksymalizację wydajności i poprawę żywotności baterii, co wskazuje na silny nacisk na przenośne urządzenia do gier.
Chociaż Huynh podkreślił korzyści płynące z FSR4 dla rynku urządzeń przenośnych, niekoniecznie oznacza to, że będzie on ograniczony do tego typu urządzeń. Biorąc pod uwagę historię AMD w zakresie wspierania szerokiej gamy opcji GPU, FSR4 może mieć szersze zastosowania. Warto zauważyć, że procesory graficzne AMD z ostatnich sześciu lat są kompatybilne z instrukcjami FP16 i DP4a (INT8), dostosowując się do przejścia na rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.
Oczekuje się, że wykorzystanie sztucznej inteligencji w technologii AMD FSR 4 będzie przypominać Spectral Super Resolution (PSSR) stosowaną w PlayStation 5 Pro, technologię, która poprawia jakość obrazu bez poświęcania wydajności. Ta integracja pokazuje, że AMD zmierza w kierunku sztucznej inteligencji jako kluczowej funkcji w swojej przyszłej architekturze graficznej.
Nadchodzące procesory graficzne AMD RDNA 4 będą pierwszymi, które będą w pełni obsługiwać FSR 4, stanowiąc znaczący postęp dla firmy w przestrzeni gier opartych na sztucznej inteligencji. Chociaż nie ma pewności co do harmonogramu wydania FSR4, niedawna aktualizacja AMD do technologii Fluid Motion Frames 2 (AFMF 2) wskazuje na krótkoterminowe rozwiązanie poprawiające tworzenie klatek na przenośnych urządzeniach do gier. Do tego czasu, czekając na kolejną wielką rzecz dla swojej maszyny do gier, możesz również sprawdzić naszą porównywarkę, aby zapewnić sobie najlepszą ofertę na następną ulubioną grę.
Odpowiadanie na wiadomość