Anulowana karta graficzna Intel BMG-G10 X3 ujawniona przez wyciek PCB

Nowy wyciek karty Intel BMG-G10 X3 sugeruje mocny układ GPU

Procesory graficzne Battlemage Intela znacząco wpłynęły na sektor GPU z niższej półki dzięki modelom B570 i B580, zapewniając imponującą wydajność i dużą ilość pamięci VRAM (odpowiednio 10 GB i 12 GB), która przyćmiewa 8 GB opcje AMD i Nvidii w tym przedziale cenowym.

Niedawny wyciek PCB dotyczący wyższego poziomu procesora graficznego ARC Battlemage, a konkretnie rzekomego BMG-G10 X3, pojawił się za pośrednictwem @GOKForFree. Wskazuje to na bardziej skomplikowany harmonogram rozwoju Battlemage niż początkowo wskazywano. Istnieją doniesienia sugerujące, że Intel zamierzał wprowadzić BMG-G10 X3 i BMG-G10 X4 jako alternatywę premium dla swojego układu G21, który napędza B570 i B580.

Płytka drukowana, która wyciekła, nie odpowiada krzemowi G21, co uwiarygodnia pogląd, że dotyczy ona odrębnego, bardziej zaawansowanego chipu. BMG-G10 X3 został rzekomo zaprojektowany z 192-bitową magistralą pamięci, 28 rdzeniami Xe (40% więcej niż 20 rdzeni Xe w B580), 8 MB pamięci podręcznej L2 i znaczącą 512 MB "Adamantine Cache". Gdyby został wydany, stanowiłoby to znacznie silniejszy produkt.

Niemniej jednak, układy BMG-G10 X3 i X4 zostały ostatecznie porzucone. Zamiast tego Intel przekierował swoje wysiłki na inny wysokiej klasy procesor graficzny ARC, BMG-G31, który jest obecnie w fazie rozwoju i został odnotowany w aktualizacjach sterowników i informacjach o wydaniu AIDA64. Ten procesor graficzny BMG-G31 ma podobno zawierać 32 rdzenie Xe, co stanowi 60% wzrost w stosunku do B580. Gdyby układ BMG-G10 X4 Intela doszedł do skutku, zawierałby 40 rdzeni Xe2 (wzrost o 100% w porównaniu do B580) i rozbudowaną pamięć podręczną "Adamantine Cache". Ta pamięć podręczna prawdopodobnie działałaby w sposób podobny do "Infinity Cache" AMD, zwiększając przepustowość i zmniejszając presję na system pamięci poprzez przechowywanie często używanych danych.

Powody zmiany planów Intela dotyczących Battlemage pozostają niepewne. Spekuluje się, że większe chipy Battlemage, prawdopodobnie zawierające architektury wieloukładowe, okazały się zbyt skomplikowane lub kosztowne w produkcji w dużych ilościach, co skłoniło do przejścia na monolityczny krzem, taki jak BMG-21 i BMG-31. Alternatywnie, początkowe projekty high-end mogły nie spełnić oczekiwań dotyczących wydajności. Niezależnie od tego, wydaje się, że BMG-G10 X3 i X4 zostały anulowane.

Dla graczy, technologia Intel XeSS 3 nowej generacji obiecuje płynniejszą liczbę klatek na sekundę i ostrzejszy obraz. Intel ARC B580 został zaprojektowany tak, aby w pełni wykorzystać XeSS 3, oferując imponującą wydajność, wyraźną jakość obrazu i doskonałą wartość dla współczesnych gier. Jeśli chcesz doświadczyć przyszłości skalowania obrazu już dziś, ARC B570 jest idealnym punktem wyjścia. Skorzystaj z naszej porównywarki cen, aby odkryć najlepszą okazję na GPU ARC B570 już teraz.

manhkbrady

manhkbrady

715 Artykuły

Part-time writer, full-time Tetris min-maxing player. Do you know that rhythm games are a form of human benchmarking?

Discord Invite
Zdobądź najlepsze oferty i kody rabatowe dla graczy

Zasubskrybuj newsletter DLCompare