Procesory graficzne Battlemage Intela znacząco wpłynęły na sektor GPU z niższej półki dzięki modelom B570 i B580, zapewniając imponującą wydajność i dużą ilość pamięci VRAM (odpowiednio 10 GB i 12 GB), która przyćmiewa 8 GB opcje AMD i Nvidii w tym przedziale cenowym.
Niedawny wyciek PCB dotyczący wyższego poziomu procesora graficznego ARC Battlemage, a konkretnie rzekomego BMG-G10 X3, pojawił się za pośrednictwem @GOKForFree. Wskazuje to na bardziej skomplikowany harmonogram rozwoju Battlemage niż początkowo wskazywano. Istnieją doniesienia sugerujące, że Intel zamierzał wprowadzić BMG-G10 X3 i BMG-G10 X4 jako alternatywę premium dla swojego układu G21, który napędza B570 i B580.
Nieznana płytka PCB karty graficznej Intela
- GOK (@GOKForFree) 23 maja 2025 r.
(Od mojego znajomego)
Może obsługiwać PCIE5.0?
Nie wiem, jaki może być jej chip. pic.twitter.com/Y8P44yd91U
Płytka drukowana, która wyciekła, nie odpowiada krzemowi G21, co uwiarygodnia pogląd, że dotyczy ona odrębnego, bardziej zaawansowanego chipu. BMG-G10 X3 został rzekomo zaprojektowany z 192-bitową magistralą pamięci, 28 rdzeniami Xe (40% więcej niż 20 rdzeni Xe w B580), 8 MB pamięci podręcznej L2 i znaczącą 512 MB "Adamantine Cache". Gdyby został wydany, stanowiłoby to znacznie silniejszy produkt.
Niemniej jednak, układy BMG-G10 X3 i X4 zostały ostatecznie porzucone. Zamiast tego Intel przekierował swoje wysiłki na inny wysokiej klasy procesor graficzny ARC, BMG-G31, który jest obecnie w fazie rozwoju i został odnotowany w aktualizacjach sterowników i informacjach o wydaniu AIDA64. Ten procesor graficzny BMG-G31 ma podobno zawierać 32 rdzenie Xe, co stanowi 60% wzrost w stosunku do B580. Gdyby układ BMG-G10 X4 Intela doszedł do skutku, zawierałby 40 rdzeni Xe2 (wzrost o 100% w porównaniu do B580) i rozbudowaną pamięć podręczną "Adamantine Cache". Ta pamięć podręczna prawdopodobnie działałaby w sposób podobny do "Infinity Cache" AMD, zwiększając przepustowość i zmniejszając presję na system pamięci poprzez przechowywanie często używanych danych.
BMG G10(X3) był układem 3D z:
- Bionic_Squash (@SquashBionic) 31 października 2025 r.
28 rdzeniami Xe
8 MB pamięci podręcznej L2
192b GDDR6
x16 PCIE gen. 5
512 MB pamięci podręcznej Adamantine https://t.co/1qB3PUojqB
Powody zmiany planów Intela dotyczących Battlemage pozostają niepewne. Spekuluje się, że większe chipy Battlemage, prawdopodobnie zawierające architektury wieloukładowe, okazały się zbyt skomplikowane lub kosztowne w produkcji w dużych ilościach, co skłoniło do przejścia na monolityczny krzem, taki jak BMG-21 i BMG-31. Alternatywnie, początkowe projekty high-end mogły nie spełnić oczekiwań dotyczących wydajności. Niezależnie od tego, wydaje się, że BMG-G10 X3 i X4 zostały anulowane.
Dla graczy, technologia Intel XeSS 3 nowej generacji obiecuje płynniejszą liczbę klatek na sekundę i ostrzejszy obraz. Intel ARC B580 został zaprojektowany tak, aby w pełni wykorzystać XeSS 3, oferując imponującą wydajność, wyraźną jakość obrazu i doskonałą wartość dla współczesnych gier. Jeśli chcesz doświadczyć przyszłości skalowania obrazu już dziś, ARC B570 jest idealnym punktem wyjścia. Skorzystaj z naszej porównywarki cen, aby odkryć najlepszą okazję na GPU ARC B570 już teraz.