Larian Studios, belgijski deweloper stojący za uznanym przez krytyków Baldur's Gate 3, zaprezentował swój najnowszy projekt: Divinity. Ujawniona podczas The Game Awards 2025, gra jest opisywana przez studio jako najbardziej ambitna gra RPG do tej pory, przewyższająca nawet Baldur's Gate 3 pod względem skali i zakresu. Zwiastun zapowiadający grę pozwolił rzucić okiem na bogaty, fantastyczny świat wypełniony politycznymi intrygami, mistycznymi siłami i poczuciem boskiej nieobecności, która kształtuje napięcie fabularne. Chociaż szczegóły dotyczące platform, systemów rozgrywki i dat premiery pozostają skąpe, Larian obiecuje grę, która przesuwa granice głębi narracji i wyboru gracza.
Divinity stanowi znaczącą zmianę strategiczną dla Larian. Po sukcesie Baldur's Gate 3, w którym wykorzystano zestaw zasad Dungeons & Dragons (D&D) 5 Edycji oraz setting Forgotten Realms, Larian zdecydowało się powrócić do oryginalnego uniwersum Divinity. To posunięcie pozwala studiu na pełną kreatywną kontrolę nad budowaniem świata, historią i systemami rozgrywki, uwalniając je od ograniczeń zewnętrznego systemu planszówkowego. Dla wieloletnich fanów Divinity: Original Sin i Divinity: Original Sin II, gra obiecuje ciągłość i swojskość, podczas gdy nowi gracze mogą doświadczyć świata bez wcześniejszej wiedzy.
Porzucenie licencji D&D wiąże się zarówno z możliwościami, jak i wyzwaniami. Z jednej strony, Larian może wprowadzać innowacje bez trzymania się predefiniowanej mechaniki lub wiedzy, tworząc prawdziwie unikalne doświadczenie RPG. Z drugiej strony studio traci wbudowaną rozpoznawalność i szeroką popularność, jaką zapewnia marka D&D. Podczas gdy Divinity: Original Sin II odniosło krytyczny sukces i zyskało oddanych fanów, to jednak nie odcisnęło takiego piętna kulturowego jak Baldur's Gate 3. Zrównoważenie tego dziedzictwa z oczekiwaniami określonymi przez poprzedni hit będzie miało kluczowe znaczenie dla odbioru gry.
Kreatywna zmiana podkreśla również zaangażowanie studia Larian w opowiadanie historii oparte na wyborze. Seria Divinity od dawna słynie ze złożonej walki taktycznej, rozgrywki kooperacyjnej i narracji kierowanej przez gracza. Powrót do tego uniwersum wzmacnia tożsamość studia jako mistrza głębokich, wciągających gier RPG, jednocześnie umożliwiając eksperymentowanie ze skalą, mechaniką i strukturami narracyjnymi, które mogły nie być możliwe w ramach D&D.
Z perspektywy branży, Divinity może wpłynąć na trendy w tworzeniu gier RPG fantasy na dużą skalę. Jego ambicje i zakres sprawiają, że Larian może konkurować z innymi głośnymi grami RPG i rozszerzyć rynek poza tytuły związane z D&D. Sukces Divinity zależeć będzie od tego, jak dobrze gra spełni swoje obietnice dotyczące innowacyjności, głębi i dostępności, a także od tego, czy uda jej się zdobyć zarówno lojalność długoletnich fanów, jak i uwagę nowych graczy.
Larian ujawni więcej szczegółów na temat systemów rozgrywki, mechaniki i planów wydawniczych w przyszłości. Divinity jest wyrazem zaufania studia do swojego oryginalnego IP. Gra ma nie tylko rozszerzyć uniwersum Divinity, ale także potencjalnie zredefiniować oczekiwania wobec gier RPG na dużą skalę w nadchodzących latach. W oczekiwaniu na więcej informacji, gorąco zachęcamy do odwiedzenia naszej porównywarki, aby sprawdzić najlepsze oferty na Divinity: Original Sin - The Source Saga, pakietu zawierającego obie poprzednie gry z serii, jeśli jeszcze ich nie wypróbowałeś. Jeśli prace nad nowym Divinity potrwają tak długo, jak w przypadku BG3, z pewnością będziesz miał więcej niż wystarczająco czasu na odkrycie serii.
Jaka jest najlepsza cena na Divinity Original Sin The Source Saga?