Intel znacznie ulepszył swoją technologię XeSS, wykraczając poza FSR AMD i dostosowując ją do DLSS Nvidii, wprowadzając XeSS Multi-Frame Generation. Ulepszenie to pozwala XeSS generować trzy klatki dla każdej tradycyjnie renderowanej klatki, co skutkuje znacznym wzrostem liczby klatek na sekundę.
Podczas wydarzenia Intel Tech Tour 2025 firma zaprezentowała XeSS 3, ulepszoną wersję technologii skalowania opartej na sztucznej inteligencji. Wraz z nią wprowadzono XeSS-MFG (Multi-Frame Generation), która może tworzyć wiele klatek pośrednich jednocześnie, aby zapewnić płynniejszy ruch i lepszą postrzeganą liczbę klatek na sekundę.
Podejście Intela bardzo przypomina metodę stosowaną przez DLSS firmy NVIDIA, która oddziela skalowanie w górę od syntezy klatek. Do niedawna Intel nie posiadał własnej funkcji generowania klatek, ale teraz przeszedł bezpośrednio do strategii wielu klatek. Ten skok może dać Intelowi przewagę nad AMD, które nadal stosuje interpolację pojedynczych klatek i pozostaje w tyle za NVIDIĄ w tym obszarze.

Dzięki tej aktualizacji Intel ulepszył jeden z trzech podstawowych komponentów swojej technologii XeSS 2. Teraz XeSS oferuje opcje generowania klatek 2x, 3x i 4x. Co więcej, funkcja ta jest kompatybilna ze wszystkimi procesorami graficznymi Intel, które obecnie obsługują generowanie klatek. Kolejną zaletą XeSS 3 MFG jest to, że jego interfejs programowania aplikacji (API) pozostaje spójny, zapewniając, że wszystkie gry kompatybilne z XeSS 2 będą również działać z XeSS 3 po premierze Panther Lake. Obecnie prawie 50 gier jest kompatybilnych z XeSS 2, więc szeroki wybór tytułów prawdopodobnie będzie obsługiwał XeSS 3 MFG, gdy technologia ta stanie się dostępna.

Wiele szczegółów dotyczących XeSS 3 wciąż pozostaje tajemnicą, w tym data premiery i dodatkowe funkcje. Oczekuje się, że technologia ta pojawi się wraz z procesorami Intel Panther Lake, które jako pierwsze będą wyposażone w zintegrowaną grafikę opartą na architekturze Xe3.
Dzięki technologii Intel XeSS 3, która ma zapewnić jeszcze płynniejszą liczbę klatek na sekundę i wyraźniejszy obraz, gracze mają teraz więcej możliwości niż wcześniej, aby poprawić swoje wrażenia z gry. Intel ARC B580 został zaprojektowany tak, aby w pełni wykorzystać XeSS 3, oferując niezwykłą wydajność, ostrą jakość obrazu i doskonałą wartość dla współczesnych gier. Jeśli chcesz doświadczyć nowej generacji skalowania obrazu już teraz, ARC B580 jest idealnym wyborem. Skorzystaj z naszej porównywarki cen, aby znaleźć najniższe ceny na GPU ARC B580 już teraz.