Twórcy Hyper Light Drifter przygotowują się do premiery swojego kolejnego ambitnego projektu. Possessor(s) to mroczna, fabularna metroidvania, która łączy nastrojową eksplorację z szaloną walką inspirowaną platformowymi bijatykami. Gra, opracowana przez Heart Machine i wydana przez Devolver Digital, zadebiutuje 11 listopada 2025 roku na PC i PlayStation 5.
Od czasu swojego debiutu z uznanym przez krytyków Hyper Light Drifter, a później Solar Ash, Heart Machine zyskało reputację dzięki stylowej oprawie wizualnej i światom przesiąkniętym atmosferą. Wraz z Possessor(s) studio powraca do perspektywy side-scrollingu, ale ma na celu ulepszenie formuły poprzez szybsze tempo, wielowarstwową fabułę i większy nacisk na precyzyjną mechanikę walki. W przeciwieństwie do niektórych tytułów niezależnych, które pozostają we wczesnym dostępie, Heart Machine dostarcza Possessor(s) jako kompletne wydanie od pierwszego dnia. Gra opowiada historię Luki, nastolatki, która przeżyła tragiczny wypadek tylko po to, by związać się z Rhem, potężnym demonem. Ich niechętne partnerstwo napędza fabułę, gdy poruszają się po rozległym mieście pokrytym bliznami przez międzywymiarowe szczeliny. Otoczenie łączy futurystyczną architekturę ze zrujnowaną infrastrukturą, tworząc labirynt drapaczy chmur, zalanych akwariów i zapomnianych przestrzeni przemysłowych.
Świat Possessor(s) został zaprojektowany tak, aby był połączony i wielowarstwowy, zachęcając do eksploracji i cofania się, gdy nowe umiejętności odblokowują nowe trasy. Po drodze gracze napotykają moralnie niejednoznaczne postacie i odkrywają fragmentaryczne historie o upadku miasta, nadając przygodzie poczucie tajemniczości i wagi.
Gra Possessor(s) wyróżnia się przede wszystkim systemem walki. Zapożyczając wskazówki z gier walki, bitwy kładą nacisk na żonglerkę, parowanie i ataki kierunkowe. Takie podejście zachęca graczy do kreatywnego myślenia o pozycjonowaniu i pędzie, zwłaszcza w starciach obejmujących zarówno wymianę naziemną, jak i powietrzną. Broń jest równie niekonwencjonalna. Przedmioty codziennego użytku, takie jak telefony komórkowe, gitary czy kije hokejowe, są przekształcane w śmiercionośne narzędzia nasycone nadprzyrodzoną mocą. W grze dostępne są również umiejętności przemierzania terenu, takie jak chwytanie się biczem, bieganie po ścianach i ataki z nurkowaniem, dzięki czemu walka płynnie łączy się z rytmem eksploracji. Punkty odpoczynku działają jak punkty resetowania, przypominając mechanikę z Soulsów, zapewniając, że każda wyprawa do miasta jest napięta i przemyślana.
Dla Heart Machine projekt ten stanowi zarówno kontynuację, jak i rewolucję. Hyper Light Drifter został doceniony za minimalistyczną fabułę i mroczną estetykę, podczas gdy Solar Ash rozszerzył zakres na płynny, kinowy ruch. Tymczasem Possessor(s) wydaje się łączyć obie filozofie, łącząc głębię narracji z systemem walki stworzonym z myślą o widowisku.
Dzięki unikalnemu połączeniu eksploracji Metroidvania i intensywności gry walki, Possessor(s) ma być jednym z najbardziej charakterystycznych wydawnictw niezależnych w 2025 roku. Jak zwykle możesz skorzystać z naszej porównywarki, aby śledzić najlepsze oferty na zamówienie Possessor(s) w przedsprzedaży, gdy tylko będzie dostępne, jeśli nie możesz się doczekać, aby odkryć grę.
Jaka jest najlepsza cena na Possessor(s)?