Długo wyczekiwany kooperacyjny horror Deathground oficjalnie wszedł do wczesnego dostępu na Steam, zapraszając graczy do pełnego napięcia świata, w którym ludzie walczą z przebiegłymi, krwiożerczymi dinozaurami. Gra Deathground, stworzona przez studio Jaw Drop Games, łączy w sobie elementy klasycznego survival horroru i nowoczesnego trybu kooperacji, zapewniając graczom szarpiące nerwy doświadczenie, które już teraz jest porównywane do takich tytułów jak Left 4 Dead, Phasmophobia i Aliens: Dark Descent.
Rozgrywająca się w rozpadającym się ośrodku badawczym opanowanym przez prehistoryczne drapieżniki gra Deathground stawia przed maksymalnie czteroosobowymi zespołami (lub odważnymi poszukiwaczami przygód w pojedynkę) zadanie ukończenia misji, zdobycia sprzętu i ucieczki, zanim staną się obiadem. Projekt gry kładzie nacisk na skradanie się i strategię, a nie na bezpośrednią walkę; dinozaury są szybkie, inteligentne i bezlitosne, dzięki czemu każdy ruch i dźwięk jest potencjalnym wyrokiem śmierci.
Każda sesja rozwija się z proceduralnie generowanymi celami i losowymi rozmieszczeniami przedmiotów, zapewniając, że żadne dwie rundy nie są takie same. Gracze mogą korzystać z narzędzi, takich jak urządzenia do śledzenia ruchu, flary i strzałki usypiające, aby pozostać przy życiu, a niedobór zasobów dodaje warstwę presji psychologicznej przypominającej Alien: Isolation. Dla tych, którzy wolą immersję od dokładności, twórcy dołączyli nawet opcjonalny "przełącznik piór", który pozwala graczom przełączać się między naukowo dokładnymi pierzastymi dinozaurami a ich bardziej tradycyjnymi, łuskowatymi odpowiednikami.
W tygodniach poprzedzających premierę fani zalali strony społeczności gry jednym palącym pytaniem: Czy można grać jako dinozaur? Według Jaw Drop Games, odpowiedź brzmi zdecydowanie nie, przynajmniej na razie.
Główny artysta i projektant Joseph Shirley odniósł się bezpośrednio do tego tematu w przedpremierowym filmie FAQ, wyjaśniając, że Deathground jest wyłącznie doświadczeniem PvE (gracz kontra środowisko).
"Deathground to PvE, więc nie będziesz mógł grać jako dinozaur" - wyjaśnił Shirley. "To coś, o czym myśleliśmy, ale byłaby to zupełnie inna gra".
Mimo to nie wykluczył tego całkowicie:
"Może jest to coś, co możemy zrobić w innym czasie. Kto wie, co przyniesie przyszłość?".
Decyzja o skupieniu się wyłącznie na kooperacyjnym przetrwaniu - a nie asymetrycznym PvP - odzwierciedla filozofię projektowania stojącą za Phasmophobia i GTFO, gdzie praca zespołowa i napięcie mają pierwszeństwo przed potworami kontrolowanymi przez gracza.
Deathground ma na celu wyrzeźbienie własnej tożsamości poprzez skoncentrowanie terroru wokół dinozaurów sterowanych przez sztuczną inteligencję. Gracze opisują ją jako połączenie Jurassic Park i Alien: Isolation, mieszankę survival horroru i strategii kooperacyjnej, która wymaga komunikacji, cierpliwości i opanowania pod presją.
Gra debiutuje dziś na platformie Steam w Early Accessie, oferując graczom ewoluujące doświadczenie z ciągłymi aktualizacjami zawartości planowanymi przez cały okres jej rozwoju. Dla fanów horrorów i pulsującej pracy zespołowej jest to obietnica świeżego spojrzenia na gatunek. Jeśli chcesz spróbować swoich sił, możesz kupić Deathground w najlepszej cenie dzięki naszej porównywarce.
Jaka jest najlepsza cena na Deathground?